چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۲۶:۵۷

بیمه کشتی‎های ایرانی توسط موسسات بزرگ بین‎المللی

باشگاه خبری فراساحل: کلاب‎های P&I بزرگ بین‎المللی ارائه پوشش‎های بیمه‎ای خود را از ماه‎های گذشته برای ناوگان کشتیرانی ایران، شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده‎اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، ایران که برای سال‎ها از دسترسی به بازارهای بین‎المللی محروم شده بود، اکنون پس از توافق هسته‎ای سال گذشته تلاش می‎کند که بهترین استفاده را از برداشته شدن تحریم‌ها ببرد. دراین راستا، ایران گفتگوهای فعالانه‎تری با شرکت‎های بیمه‎ای غربی داشته است. ارزش بازار بیمه ایران نزدیک طی سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود این رقم در دهه آینده دو برابر شود. شرکت‌های غربی برای از سرگیری روابط خود با ایران به بیمه نیاز دارند. بیمه اعتبار تجاری و کشتیرانی که ریسک عدم پرداخت هزینه کالا را برطرف می‌کند، نخستین نوع بیمه‎ای است که می‌تواند ارائه شود.

نایجل کوشنر، حقوقدان انگلیسی، معتقد است: "عموما نگرانی و واهمه کمتری در بخش بیمه‎ای وجود دارد زیرا جریمه‎های بزرگی که بانک‎ها با آن روبرو می‎شوند در مورد بیمه‌ها وجود ندارد." کوشنر که ریاست اتاق بازرگانی ایران و انگلیس  را نیز برعهده دارد ادامه می‎دهد: "بنابراین در بخش بیمه‎ای حرکت بیشتر و سریع تری را در مقایسه با بخش بانکی، حداقل در لندن و انگلستان، شاهد خواهیم بود." با در نظر گرفتن این نکته که ایران قصد دارد صادرات نفت خود را افزایش دهد، بیمه‎های دریایی نقش پررنگی در ابن بخش پیدا می‌کنند. در این راستا از  ماه‎های گذشته کلاب‎هایP&I بزرگ بین‎المللی ارائه پوشش‎های بیمه‎ای خود را به نفتکش‎های ایرانی آغاز کرده‎اند. کلاب‎های P&I پوشش‎های بیمه‎ای خود را برای ناوگان کشتیرانی ایران، شامل ناوگان نفتکش این کشور، آغاز کرده اند.

جاناتان اندروز، از شرکت بیمه ای Steamship Mutual انگلیس، اظهار کرد که شرکتش، کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) و کشتی‎های باری کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) را بیمه کرده است. اندروز در ادامه افزود:"ما از مدتها قبل کشتی‎های ایرانی را تحت پوشش بیمه قرار می‎دادیم و اکنون خوشحالیم که بتوانیم یکبار دیگر به اعضای سابق خود خدمات بیمه ای ارائه دهیم." از سوی دیگر، شرکت بیمه ای Skuld P&I The نروژ نیز اعلام کرد که در حال گفتگو با شرکتIRISL برای بیمه ناوگان کشتی‎های باری ایران است. این شرکت نروژی پیش از این موفق به بیمه ناوگان نفتکش ایران شده بود. شرکت بیمه Standard P&I Club The انگلیش نیز اظهار کرده است که کشتی‎های خارجی که به ایران رفت و آمد می‎کنند را بیمه می‎کند.

در همین حال، بیمه‎گران کشتی می‎‎گویند که هنوز مشکل در پرداخت‎ها وجود دارد چراکه طرفین نمی‎توانند از سیستم مالی آمریکا استفاده کنند. اندرو باردوت، مدیرعامل International Group، گفت: "مشکلات هنوز در زمینه پرداخت‎ها از طریق سیستم بانکی وجود دارد. این مشکل هم در زمینه پرداخت حق بیمه و هم در پرداخت خسارت است." وی عنوان کرد که دلیل این امر عدم تمایل بانک‎ها و موسسات مالی برای انجام چنین تراکنش‎هایی است. این موضوع به مهمترین نگرانی بیمه گران در رابطه با بازار ایران بدل شده است. بردوت افزود: "راه حل‎هایی در این باره وجود دارد اما روند سختی است که به زمان نیاز دارد.



  کد خبر : 2596
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :